PR

Public Relations, aandacht voor de website. Hoe beter de doelgroep bereikt wordt des te effectiever is de energie die in PR gestoken wordt.

Een feestelijke presentatie van de site bij de opdrachtgever als officiële opening is een optie. Goed ook voor een mailing naar de vaste of potentiële klanten.

Mond-op-mond reclame blijft de beste aanbeveling voor een website. Met de nieuwe media lopen directe contacten tegenwoordig ook via SMS, chat, email, blogs, forums en Twitter. Een linkje naar een website is makkelijk uit te wisselen.

Doelgroepen bereik je ook via ‘oude’ media als kranten en tijdschriften, zeker wanneer het om vakbladen gaat.

Gevonden worden

Tagwolk

 Tags zijn een soort van labels die je aan je artikel kunt hangen. Het zijn woorden die de specifieke kenmerken van de inhoud aangeven.
Vroeger presenteerden websites een tagwolk om een indruk te geven van de inhoud van de website.

Search Engine Optimalisation (SEO)

Zoekmachines registreren de tags. En kijken of deze overeenstemmen met de inhoud van titel en tekst van bijbehorende pagina.

Daarom: hoe meer tags hoe beter! Mits in overeenstemming met de inhoud!!!

Hoe vaker een tag op een website terugkomt, des te meer waarde wordt er aan die tag gehecht. Het is daarom beter om gebruik te maken van tags die op de site al in gebruik zijn.